dimecres, 21 de febrer de 2018

Plantada d'arbres a les Franqueses

El passat dimarts dia 13 de gener amb els alumnes de 4t A i 4t B de primària va tenir lloc de nou la tradicional plantada d'arbres que fem sempre en aquestes dates a la zona de Les Franqueses. Els alumnes es van dividir en dos grups i van poder gaudir de dues activitats ben diferents però que es van complementar a la perfecció. Una de les activitats va consistir en plantar cada alumne individualment  un arbre i se'ls va convidar a tenir-ne cura d'ells sempre que vagin a visitar Les Franqueses. Van poder plantar diverses espècies d'arbres: oms, àlbers, lledoners...
Acte seguit van canviar d'activitat i van poder gaudir d'una visita i una extensa explicació del monestir de Les Franqueses. Els alumnes tenien un petit dossier per anar observant i anotant les diverses informacions.Va ser una jornada de convivència molt agradable per tots.
4t A i B de Primària

dilluns, 12 de febrer de 2018

Carnaval 2018

El passat divendres 9 de febrer l'escola va celebrar el Carnaval, enguany dedicar a "Moments de la història". Ja es respirava festa durant la setmana amb els "manaments" del Rei Carnestoltes, però va ser el divendres al migdia quan és iniciar oficialment la festa amb la rua, pels carrers del voltant de l'escola. Una rua que va ser una mica "fresca", tot s'ha de dir. A la tarda, com és costum, els diferents cursos van desfilar davant les famílies assistents. Després vam fer un berenar amb pa i xocolata per acabar la festa amb bon gust de boca.

dimecres, 7 de febrer de 2018

Visita a Ous Baldomà

El dia 25 de gener els alumnes i les alumnes de 3r d'ESO vàrem fer una activitat ben diferent: visitar la fàbrica d'ous Baldomà.
Aquesta activitat ens va servir per entendre millor tot allò relacionat amb el sector industrial: ubicació en un polígon, distribució de les naus i, sobretot, la mecanització d'una fàbrica.
La visita guiada i explicada per la Jose i Marta Baldomà ens ha servit per aproximar-nos al fet industrial en l'actualitat. La valoració que en vàrem fer després a l'aula va ser molt positiva.

Roger Durany

dilluns, 5 de febrer de 2018

DENIP 2018

Un any més hem celebrat el DENIP, amb un Pessiga't espectacular el qual no seria possible sense la vostra participació activa. Sigui quan sigui, i el dia que sigui, vosaltres sempre feu d'aquesta jornada de la PAU una activitat solidària al màxim.
Moltes moltes i moltes gràcies a tots i totes.
I en especial, l'equip de Pastoral de l'escola vol agrair l'esforç de les famílies Almira-Cercós i Parisi-Pedrosa per la creació del PPT i del Decàleg de la Família respectivament que us adjuntem a continuació, i que hem pogut treballar amb els alumnes avui durant la celebració que hem fet a l'escola. Val la pena que els mireu.
De nou GRÀCIES i fins el DENIP-Pessiga't de l'any vinent.

El retrat de la mirada

El passat dimecres, 24 de gener, els alumnes de 4t d'ESO vàrem visitar l'exposició que el Museu Comarcal de La Noguera té muntada sobre l'artista balaguerí Francesc Borràs. Aquesta activitat estava planificada dins l'assignatura d'Història de l'Art però es va fer extensiva a tot el grup classe degut a l'interès que actualment desperta tant l'obra com la figura d'aquest pintor.
Totes les obres eren retrats de persones que van viure al Balaguer del segle XX i ens vàrem adonar que l'objectiu dels “retratats”, projectar una bona imatge d'ells mateixos, continua sent el mateix que tenim avui en dia quan qualsevol de nosaltres ens fem un “selfie”
Julen Muñoz