HORARI
MATÍ | TARDA |
8h a 9h: Acollida matinal | |
9h a 13h: Classe | 15h a 17h: Classe |
17h a 18h: Ampliació |
EXPERIÈNCIES D'APRENENTATGE
Les experiències d’aprenentatge es poden englobar de la següent manera: la taula d’experimentació, activitats d’experimentació, els minimons, les activitats plàstiques, la taula de llum, les activitats de dimensió interior, emocional i social (DIES), l’hort, el projecte tria bo, tria sa, l’activitat aquàtica (piscina), les sortides i les festes.
- A la taula d’experimentació s’ofereixen elements manipulatius com sorra, panís, llenties, arròs, cigrons, etc. per estimular els sentits.
- Les activitats d’experimentació són una estratègia per captar la curiositat dels infants i afavorir la interacció amb els diferents elements proposats.
- A la taula de llum els infants experimenten amb la llum a través diferents materials, principalment translúcids. S’expliquen contes amb la taula de llum, experiments amb sals de colors i amb diferents materials translúcids dissenyats específicament per la taula de llum com blocs sensorials, monedes translúcides, etc.
TAULA D'EXPERIMENTACIÓ
Es vetlla per presentar aquests elements de manera que l’experiència sigui enriquidora tenint en compte no només el sentit tàctil sinó també els altres sentits, sobretot el visual. Els infants amb aquests elements traginen enfeinats remenant, colant, transvasant amb els estris que s’ofereixen (pots, culleres).
Sobta que els infants s’immergeixen en l’activitat, la qual afavoreix la concentració i l’atenció. A més, els transvasaments i les accions que realitzen amb els diferents estris afavoreixen la coordinació oculomanual i el desenvolupament la psicomotricitat fina. A més, es treballen conceptes relacionats amb l’espai (treure-posar, dins-fora) i amb la mesura de quantitats (ple-buit, molt-poc) a través del simple contacte amb els elements que se’ls posa a disposició.
ACTIVITATS D'EXPERIMENTACIÓ
Les activitats d’experimentació consisteixen en oferir espais preparats per a l’aprenentatge en el qual es presenten diferents materials disposats d’una forma estratègica, harmònica i ordenada per captar la curiositat dels infants i afavorir la interacció amb els diferents elements proposats.
Les propostes són obertes cada infant és lliure d’interaccionar amb el material com cregui oportú amb la intervenció de l’adult com a acompanyant. El joc de l’infant amb aquest tipus de propostes pot començar sent sensoriomotriu i poc a poc anar evolucionant cap a un joc simbòlic. En aquest sentit, les provocacions es poden utilitzar per mostrar possibilitats d’acció amb els materials, per exemple creant minimons amb peces soltes, però sol amb l’objectiu de suggerir, mai dirigir.
Els objectius d’aquest tipus d’espais preparats són molt oberts i dependran del material que es posi a disposició dels infants i de com es desenvolupi l’activitat. En general, contribueixen a estimular els sentits i a desenvolupar la coordinació oculomanual, la psicomotricitat fina, l’imaginari, la creativitat i els conceptes espacials i visuals.
PROJECTES
DIES (activitats de dimensió interior, emocional i social):
Tenint com a marc el projecte DIES de l’escola, duem a terme diferents activitats que formen part del quotidià de l’aula com ara: conte de fotos, explicació de contes, músiques, mascota de la classe i moments d’assemblea.
Projecte tria bo, tria sa:
Projecte que pretén fomentar hàbits d’alimentació saludables i responsables a través de diferents activitats com contes, activitats de manipulació, d’elaboració i de tast d’aliments i una sortida al supermercat.
ALTRES ACTIVITATS
Activitats plàstiques:
Utilitzem diferents tècniques per treballar l’educació visual i plàstica: tècniques grasses amb ceres, tècniques aquoses amb pintura de dits, tècniques mixtes com l’estampació i el collage i tècniques de modelatge amb pasta freda, plastilina, etc.
Piscina:
Durant el tercer trimestre els infants de la llar fan l’activitat de medi aquàtic a la piscina municipal de la ciutat un cop per setmana durant 6 sessions.
L’Hort:
A la primavera els infants planten les llavors per fer planter, més endavant planten el planter a l’hort i, després, són els responsables de tenir-ne cura. L’hort els dona l’oportunitat de veure l’evolució de les plantes a través de l’observació directa.