dimarts, 24 de gener de 2017

Un joglar visita la nostra escola

Sí, sí … tal com ho sentiu! El passat dilluns, 16 de gener, Emiliano Valdeolivas, un joglar del segle XXI, va visitar-nos i va oferir un recital als alumnes de 3r i 4t d’ESO.
L'audició , d'una hora de durada, va significar un “passeig musicat” per la història de la literatura castellana.
El recital va arrencar amb un fragment del Poema de Mio Cid i va acabar amb un poema de Glòria Fuertes, de qui aquest any es celebra el centenari del seu naixement. En aquest “viatge” es van recitar i cantar poemes d'autors tan importants com Fray Luis de León, Quevedo i Bécquer.
L'Emiliano va fer gala d'una capacitat excepcional per connectar amb el nostre públic adolescent, ja que sap com transmetre, amb una guitarra i la seva veu potent, les emocions que sorgeixen de la poesia cantada.
És també professor de llengua castellana a l'ESO i ha sabut amb la música trobar una forma molt peculiar per despertar en l'alumnat l'interès per la literatura.