dijous, 15 de setembre de 2016

Comença un nou curs

Com ja sabeu aquest curs començarem a implementar el projecte SUMMEM a l'Escola Pia de Balaguer després d'un llarg procés d'elaboració del mateix. De fet el SUMMEM recull els fruits de molts anys de de feina del Secretariat, especialment de l'Àrea de Projecte Educatiu i de moltes assemblees amb la participació de famílies, alumnes,docents i personal de serveis i administració. Per tant, no és fruit de cap moda ni de cap dèria de ningú, sinó el nostre procés de maduració i de reflexió en profunditat en l'àmbit educatiu.
A nivell pedagògic estem vivint un moment molt interessant, molt ric i apassionant. No només en l'àmbit de la nostra institució, sinó que també a nivell social estem fent una reflexió pedagògica conjunta i compartida, perquè tenim molt clar que en les circumstàncies actuals hem d’oferir una nova educació. Una nova manera d'educar i d'aprendre.
Tot plegat ens porta a haver de donar una resposta a les noves necessitats que tenen els nostres infants i joves. Una resposta que ens permeti disposar d'eines i criteri per adaptar-nos a aquestes noves situacions. Que ens ajudi a gestionar la incertesa que tenim en una societat en canvi constant, on la flexibilitat, la solidaritat i la col·laboració esdevenen peces clau per avançar.
Per acabar, m'agradaria dir que malgrat que variades circumstàncies sovint impedeixen realitzar la nostra tasca educativa en condicions idònies, les nostres angúnies i preocupacions queden aparcades quan entrem a l'aula, tanquem la porta i comença la classe. Esperem que amb la dedicació i col·laboració de tots els qui formem part de la Comunitat Educativa puguem seguir fent un camí profitós.
Molt bon curs!!!