07 d’abril 2016

Proves Cangur 2016

Cada any, al voltant d’aquestes dates, es realitza la prova Cangur.
Però què és concretament el Cangur?
El Cangur, organitzat a Catalunya per la Societat Catalana de Matemàtiques des de 1996, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.
Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.
Els alumnes participants, tenen un temps limitat d’una hora i quart per trobar “el gust” per les matemàtiques. És important que els nostres alumnes vegin aquestes proves com una cosa diferent i que estiguin engrescats per afrontar l’esforç que suposa resoldre problemes, moltes vegades de lògica i diferents dels problemes tradicionals que ens marca el currículum del departament d’ensenyament.
Aquest any, com a novetat, també van poder participar els alumnes de 1r i 2n d’ESO. Cal recordar que, l’any passat, aquestes proves es van obrir als dos últims cursos de primària.
Per tant, el passat dijous dia 7 d’abril, els alumnes seleccionats de 6è, 1r, 2n i 3r d’ESO van afrontar amb interès aquesta petita dificultat de resoldre problemes, moltes vegades relacionats amb la vida quotidiana.
Els més grans (4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat), i ja des de fa uns quants anys, utilitzem com a seu de reunió la sala d’actes del Consell Comarcal.
Aquest any, de l’escola, van participar 8 alumnes de 6è, 6 alumnes de 1r d’ESO, 5 alumnes de 2n d’ESO, 3 alumnes de 3r d’ESO i 4 alumnes de 4t d’ESO.
No cal dir que, prèviament, alguns amb més interès que d’altres, des de l’escola els vam orientar i facilitar alguns exercicis de mostra  per “entrenar-se” i tenir més garanties per poder resoldre aquests reptes matemàtics.
Ja per acabar animar-vos a tots per l’any que ve. Només fa falta, en primer lloc, que les matemàtiques us agradin i en segon lloc ganes i voluntat per fer una prova que tot i no ser fàcil, tampoc implica un gran esforç previ.