10 de desembre 2015

Escola Verda

El curs 2013/2014, l’Escola Pia de Balaguer va apostar per a que l’Escola formes part de la xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. Per a tal fi, alguns professors de l’Escola vam participar en el curset d’iniciació d’Escoles per la Sostenibilitat, Escoles Verdes.
Enguany, s’ha continuat en un seminari a nivell d’Escoles Verdes de la comarca de La Noguera, per acabar de complir els requisits necessaris per a que l’Escola Pia de Balaguer obtingués el distintiu d’Escola Verda.
I així ha estat, el passat dissabte 28 de novembre, a l’auditori de Caixaforum a Barcelona, es van fer l’atorgament de les plaques i diplomes que acreditaven les noves Escoles Verdes que s’integraven dins de la xarxa d’Escoles per la Sostenibilitat de Catalunya.
D’aquesta manera l’Escola Pia de Balaguer, ja forma part d’aquesta unió d’Escoles Verdes. I que fem a nivell d’Escola al respecte? Doncs sobretot, educar en les 3 R: reduir, reciclar i reutilitzar.
De tot el projecte que l’Escola Pia de Balaguer té per dur endavant com a Escola Verda, hem començat per a educar els alumnes en la necessitat d’estalvi d’energia, a nivell de tota l’Escola, alumnes diferents (els “agents verds”) controlen i auditen les diferents aules sobre l’estalvi o malbaratament d’energia dins d’aquestes; a més, a la secundària, es realitza el control de temperatura, humitat, diòxid de carboni... que hi en les aules. A més es va començar en fer un hort escolar, el qual cuiden (planten i reguen) els alumnes de primària. Igualment es recicla, sobretot el paper a totes les aules i la matèria orgànica a infantil.
Però també es fan petits detall d’educació mediambiental com és manualitats amb material reciclat, observació d’éssers vius (caragols) a infantil, plantació de llavors al primer cicle de primària, etc.
Lògicament que queden moltes activitats a dur a terme, però que s’aniran fent paulatinament i a nivell de Centre, ja que el projecte d’Escola Verda és un projecte on s’implica tota la comunitat educativa: alumnes, professors, pares, i personal no docent, és un projecte de Centre, que s’inclou dins del currículum de l’Escola.
 Així doncs, ens hem de sentit contents i satisfets d’haver obtingut aquest distintiu, ja que indica un grau més de qualitat educativa dins de la nostra Escola pia de Balaguer.