25 d’octubre 2015

Els alumnes de 4t ESO visiten l'Arxiu Comarcal de la Noguera

De què s'encarrega la paleografia? A Balaguer tenim un arxiu històric? On està situat? Qui hi treballa? De quan és el document més actic que s'hi conserva? Hi ha algun llibre que s'hi guardi i que porti cadenes? Els textos s'escrivien en papir o en pergamí? Què és el Llibre verd de la ciutat? Què s'hi fa en un arxiu? Nosaltres hi podem anar a treballar? Hi ha llibres "malalts" i "infectats"? Tenen "tractament"?
Tots aquests interrogants i molts d'altres ens els han resolt aquest dimarts durant la visita que els alumnes de 4t d'ESO hem fet a l'Arxiu Comarcal de la Noguera. Ha estat en Mario Gené, una de les persones que hi treballa que ens ha acompanyat. La primera part ha estat una xerrada sobre les funcions que té assignades un arxiu i també les particularitat que ofereix el de Balaguer; després hem fet un recorregut per les dependències de l'edifici i és allí on hem pogut veure aquells documents més importants des del punt de vista històric o per la seva singularitat. Tots hem aprés un munt!