diumenge, 20 de setembre de 2015

Escola Pia de Catalunya amb els refugiats

A tots els membres i amics de l’Escola Pia de Catalunya

Benvolguts, benvolgudes

Tots sabem que un dels drames de l’inici d’aquest segle XXI és el de les persones refugiades. Persones, homes i dones, infants i avis que per motius diversos es veuen obligats a deixar la seva terra per anar a viure qui sap on i fent qui sap què.

Nosaltres podem mantenir-nos com a simples espectadors de tristes imatges i tràgiques estadístiques, o bé sentir una crida a la solidaritat.

Un cop més, l’Escola Pia de Catalunya, vol passar de les paraules als fets. Les nostres institucions i entitats sempre han estat agents de sensibilització, i sabem que l’acció és el mitjà més transformador de la persona i de la realitat.

Cadascú de nosaltres, des del seu lloc podem preguntar-nos:

- Tenim algunes places lliures a la nostra escola que poguéssim oferir als infants, adolescents i joves que arriben a casa nostra?
- Les nostres aules podrien acollir cursos de formació per als joves que arriben?
- Podem endegar alguna campanya entre les famílies de la nostra escola, parròquia o entitat, animant-los a ser famílies acollidores?
- A les nostres comunitats religioses, podem acollir algú per viure amb nosaltres o convidar a taula alguna família que ho necessiti?
- Al nostre esplai, agrupament o grup, podem obrir les portes per integrar-hi alguna d’aquestes persones?
- Ens podem oferir per col·laborar amb les entitats locals o nacionals que promoguin accions a favor dels refugiats?
- I als més petits, en els nostres moments i espais de jocs o d’esport, podem convidar-los a jugar amb nosaltres?

L’ Àrea de Pastoral, Lleure i Voluntariat, la d’Acció Social o la de Vida Religiosa de l’Escola Pia es posaran en contacte amb vosaltres per parlar-ne i posar-nos a disposició dels organismes que gestionin el tema i, un cop parlat, posar-nos en acció.

Us convidem que hi penseu,

L’Equip de Govern de l’Escola Pia de Catalunya