09 d’abril 2015

Sortides de camp a secundària

El passat dijous 26 de març els alumnes de secundària van realitzar sortides de camp relacionades, bàsicament, amb l'àrea de ciències naturals.
Els alumnes de primer i segon van anar fins al Parc Nacional d'Aigüestortes i l'Estany de Sant Maurici. La neu caiguda durant l'hivern vas fer que l'activitat s'hagués de realitzar amb raquetes. L'activitat va consistir en fer una petita excursió des de l'estany de Sant Maurici fins a l'estany de Ratera. Durant la caminada es van veure rastres i petjades de diferents animals, es va poder estudiar la vegetació típica dels pirineus, observar tarteres i canals d'allau i interpretar el relleu glacial.
Els alumnes de tercer i de quart van anar fins a Tremp. Allí és va realitzar un itinerari geològic fins al mirador de Claret on es van poder identificar els trets geològics que permeten entendre la formació dels Pirineus. Més tard es va fer la visita la seu de l'ICGC (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya). I a la tarda encara va quedar una estona per poder identificar els tipus de roques de les façanes de la ciutat.