dilluns, 16 de març de 2015

Visita de 4t d'ESO a Santa Maria de Balaguer

Aquest és el tercer any consecutiu que un grup d’alumnes de 4t d’ESO, els que estudien Història de l’art, visiten Santa Maria de Balaguer.
El pla de treball que seguim en aquesta matèria sempre parteix de la presentació i assoliment dels trets més importants de l’estil objecte d’estudi, en aquest cas el gòtic, i després hi aprofundim aproximant­nos a unes peces artístiques més concretes, a poder ser del nostre entorn més proper. Com en els anys anteriors, la visita a Santa Maria la va guiar el Josep Benseny, historiador i arqueòleg. La seva explicació es va centrar en tres aspectes importants de l’església: referències històriques, aspectes tècnics de la seva construcció i anàlisi dels elements més purament artístics. El grup d’alumnes, un cop acabada l’activitat, en va fer una valoració molt positiva ja que va servir per ampliar els seus coneixements sobre aquest estil de finals de l’Edat mitjana i també li va permetre valorar i aprofundir en el coneixement d’un dels edificis més emblemàtics de la ciutat.