Centre concertat per la Generalitat de Catalunya. NIF: R-2500253-F. Inscrita en el Registre d’entitats religioses del Ministeri de Justícia amb el número 004967. Avís legal

dilluns, 23 de març de 2015

Proves Cangur Secundària

Cada any, al voltant del mes de març, es realitza la prova Cangur
Però què és concretament el Cangur?
El Cangur, organitzat a Catalunya per la Societat Catalana de Matemàtiques des de 1996, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge  de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.
Les franges d’edat a què s’adreça el Cangur són:
Nivell 1: alumnes de 3r d'ESO.
Nivell 2: alumnes de 4t d'ESO.
Nivell 3: alumnes de 1r de Batxillerat.
Nivell 4: alumnes de 2n de Batxillerat.
Els alumnes participants, tenen un temps limitat d’una hora i quart per trobar “el gust” per les matemàtiques. És important que els nostres alumnes vegin aquestes proves com una cosa diferent i que estiguin engrescats per afrontar l’esforç que suposa resoldre problemes, moltes vegades de lògica i diferents dels problemes tradicionals que ens marca el currículum del departament d’ensenyament.
Aquí a Balaguer, i ja des de fa uns quants anys, utilitzem com a seu de reunió la sala d’actes del Consell Comarcal. Va ser el dia 19 de març que la comissió organitzadora ens va convocar.
Aquest any, de l’escola, es van inscriure 4 alumnes de 3r d’ESO (nivell 1). No cal dir que, prèviament, alguns amb més interès que d’altres, se’ls va facilitar les proves dels anys anteriors per “entrenar-se” i tenir una mostra per afrontar, si era el cas, aquests reptes matemàtics amb més garanties.
Ja per acabar animar-vos a tots per l’any que ve. Només fa falta, en primer lloc, que les matemàtiques us agradin i en segon lloc ganes i voluntat per fer una prova que tot i no ser fàcil, tampoc implica un gran esforç previ.