23 de març 2015

Proves Cangur Secundària

Cada any, al voltant del mes de març, es realitza la prova Cangur
Però què és concretament el Cangur?
El Cangur, organitzat a Catalunya per la Societat Catalana de Matemàtiques des de 1996, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge  de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.
Les franges d’edat a què s’adreça el Cangur són:
Nivell 1: alumnes de 3r d'ESO.
Nivell 2: alumnes de 4t d'ESO.
Nivell 3: alumnes de 1r de Batxillerat.
Nivell 4: alumnes de 2n de Batxillerat.
Els alumnes participants, tenen un temps limitat d’una hora i quart per trobar “el gust” per les matemàtiques. És important que els nostres alumnes vegin aquestes proves com una cosa diferent i que estiguin engrescats per afrontar l’esforç que suposa resoldre problemes, moltes vegades de lògica i diferents dels problemes tradicionals que ens marca el currículum del departament d’ensenyament.
Aquí a Balaguer, i ja des de fa uns quants anys, utilitzem com a seu de reunió la sala d’actes del Consell Comarcal. Va ser el dia 19 de març que la comissió organitzadora ens va convocar.
Aquest any, de l’escola, es van inscriure 4 alumnes de 3r d’ESO (nivell 1). No cal dir que, prèviament, alguns amb més interès que d’altres, se’ls va facilitar les proves dels anys anteriors per “entrenar-se” i tenir una mostra per afrontar, si era el cas, aquests reptes matemàtics amb més garanties.
Ja per acabar animar-vos a tots per l’any que ve. Només fa falta, en primer lloc, que les matemàtiques us agradin i en segon lloc ganes i voluntat per fer una prova que tot i no ser fàcil, tampoc implica un gran esforç previ.