dilluns, 9 de febrer de 2015

Els alumnes de 4t d'ESO visiten el Franqueses

Darrerament l'ESO ha dut a terme un seguit d'activitats “diferents” dins i fora de les aules. L'última va ser la visita que els alumnes de 4t d'ESO van fer al monestir de Santa Maria de les Franqueses.
Aquesta activitat s'emmarca dins l'assignatura d'Història de l'art i, més concretament, en el tema de l'art romànic.
La primera part d'aquest treball es va realitzar a l'aula. Vàrem dedicar vàries sessions a conèixer les característiques més generals de l'estil romànic i després ens vàrem centrar en l'estudi del monestir cistercenc de Santa Maria de les Franqueses seguint les pautes d'un treball que, sobre aquest edifici, té elaborat el Centre de Recursos Pedagògics de La Noguera.
Acabada la part teòrica d'aquest treball, ens vàrem traslladar el matí del divendres 6 de febrer al monestir i sota el guiatge de la Carme Alòs, directora del Museu Comarcal  La Noguera, els/les alumnes van poder aplicar tot el que havien après en una peça romànica del nostre entorn més proper.
Creiem que amb aquesta sortida hem aconseguit un doble objectiu: conèixer un monestir cistercenc molt important durant l'Edat Mitjana i també les formes de vida dels seus habitants i educar la sensibilitat de l'alumnat envers el patrimoni cultural del nostre país.