14 de gener 2015

Robòtica a infantil

Uns dies abans de festes, els nens i nenes de P5 van poder "jugar" amb unes noves companyes les Bee-Bot, un petit robot en forma d'abella.
El Bee-bot és un robot que ens permet aprendre a dissenyar i a programar diferents recorreguts sobre una quadrícula amb una proposta educativa. En el nostre cas vam treballar els colors, les lletres i les paraules, també els planetes i les parts del cos.
L'activitat va ser un taller d'una hora. El nostre plantejament va consistir en presentar primer el funcionament del Bee-Bot a mig grup d'alumnes a l’hora d'informàtica.
L’alumnat, en petit grup, va anar investigant i descobrint lliurement el seu funcionament, sota la supervisió del mestre, que no va haver d’intervenir gaire.
Posteriorment vam començar a fer servir els robots introduint una seqüència d’instruccions per anar d’un lloc a un altre d'una quadrícula.
Cadascun dels nens va idear la seva estratègia per establir la seqüència de moviments.
En aquesta activitat es van treballar aspectes com: treball en equip, lateralitat, creativitat i planejament de seqüencies.
Aquí teniu algunes imatges