07 de desembre 2014

Caminada per la Pau 2014

El passat dia 27 de novembre els alumnes de 4t d'ESO de l'escola van participar en la popular Caminada per la Pau.
Des de fa vint-i-quatre anys se celebra, per la festivitat de Sant Josep Calassanç, la tradicional ‘Caminada per la Pau’. Alumnes de 4rt d’ESO d’escoles pies d’arreu de Catalunya caminen per la Pau, una activitat conjunta de totes les escoles que aplega i alhora requereix un esforç per part dels participants. Aquest any, la pluja va ser una convidada inesperada que va canviar els plans…
Enguany, 600 alumnes de quinze escoles diferents han realitzat la Caminada a Moià, una escola que, tot i no tenir alumnes de secundària, es presentava adient amb el lema triat aquest 2014. Rafael Casanova era fill de Moià i aquest any el lema està emmarcat dins els actes del tricentenari: Seguir caminant per arribar ben lluny! en la història i en les nostres vides.
Normalment la Caminada es realitza en grups de vint nois i noies de tres o quatre escoles diferents, acompanyants per un professor. La durada de la ruta sol ser d’una hora i mitja. Durant el recorregut, els alumnes de l’escola amfitriona preparen quatre proves —totes elles relacionades amb el tema de la pau— que els alumnes que caminen hauran d’aturar-se i fer. Un cop acaben la caminada, i tots junt ses fa l’acte de cloenda que consisteix en una bona estona de ballaruga amb danses d’arreu del món a càrrec del grup Bufanúvols, i la lectura d’un Manifest”. Aquesta vegada la pluja no ens va deixar fer la primera part de l'activitat i enlloc de la caminada vàrem anar a la capella de l'escola per veure la representació d'un conte.