22 de novembre 2014

19à Setmana de la Ciència

Del 14 al 23 de novembre de 2014 s'ha celebrat a Catalunya la 19a Setmana de la Ciència.
Per aquest motiu el Servei Educatiu de la Noguera ha organitzat una sèrie d'activitats de divulgació científica entre les quals hi havia el taller xerrada i joc interactiu "L'evolució de les plantes ha estat forçada?" on hi van participar els alumnes de de 3r i 4t d'ESO de l'escola.
L'activitat va tenir lloc el passat dijous a la Sala d'Actes de l'Ajuntament i es va iniciar amb la xerrada a càrrec de la professora de la Udl, Dra. Teresa Capell i el seu equip de recerca. En aquesta xerrada es va explicar com ha estat el procés de domesticació de les plantes, com es produeixen plante transgèniques i quines aplicacions tenen. Seguidament es van presentar uns vídeos explicatius sobre la matèria. I, per acabar, es va organitzar un joc interactiu on s'havia de respondre a unes preguntes relacionades amb la xerrada. Els guanyadors van ser un grup d'alumnes de 4t d'ESO de l'escola que es van endur com a premi el llibre "Canviar els gens per millorar el món".