dijous, 21 de novembre de 2013

La ciència en primera persona

Els alumnes de 4t de secundària han assitit avui a la xerrada "Hi ha sempre el mateix cel nocturn?" a càrrec del director científic del Parc Astronòmic del Consorci del Montsec, Salvador José Ribas Rubio. La xerrada forma part del projecte la Ciència en primera persona per promoure el Dia de la ciència a les escoles que s'emmarca dins la Setmana de la Ciència.
L'activitat, organitzada pel Departament d'Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, pretén despertar i potenciar l'interès del jovent, vers la ciència i la tecnologia.
Aquesta xerrada en concret pretenia introduir en els estudiants la idea que el cel no és estàtic. S'han repassat breument algunes qüestions històriques, hem vist com es belluguen els astres més propers i com es produeixen fenòmens peculiars com els eclipsis. També s'han comentat les característiques dels estels.