dimarts, 5 de juny de 2012

Els alumnes de 2n d'ESO visiten Sorigué S.A.

El passat dia 29 de maig els alumnes de l'optativa Tècniques de laboratori de segon d'ESO de l'escola vam visitar l'empresa d'àrids Sorigué S.A.
Primer vam visitar el laboratori on ens van mostrar unes boles de betum i unes mostres dels diferents tipus d'àrids que s'extreuen de les canteres.
També vam poder observar, amb un microscopi, la lluminiscència del betum, una màquina per destil·lar-lo i valorar el grau de viscositat i una altra, amb 40 reflectors de raig làser, per veure'n la transparència.
A continuació vam visitar el museu on vam visionar un reportatge sobre la història de l'empresa.
Durant la visita també ens van ensenyar una mostra dels diferents minerals que es poden trobar en aquesta zona, dels quals el rei és l'or, del que se n'extreu uns 5 kg a l'any. La separació de l'or i la resta de material la realitza una màquina de rentat.
Després vam poder veure com es realitza l'extracció d'àrids "in situ" on una màquina amb una pala d'una capacitat de 15.000 kg, extreu les primeres matèries.
Al final vam veure les estructures acabades (peces per túnels,...) i la fàbrica de tubs.