23 d’abril 2012

Novè Premi Pilarín Bayés

L'alumne Josep Sala de 4t de primària i l'alumna Maria Bonet de 5è de primària han estat premiats pel jurat del novè premi Pilarín Bayés organitzat per l'Editorial Mediterrània. Ells són dos dels quinze guanyadors finals, d'un total de més de mil treballs presentats.
En Josep, sota el pseudònim Jep Sabà ha guanyat el premi amb el seu conte No tinc diners, i què? Mentre que la Maria, anomenada Taronja 2001, ho ha fet amb el seu conte titulat Al meu barri surt el sol.
Aquests alumnes de cicle mitjà i cicle superior de primària de l'escola hi van participar de manera voluntària. El tema d'aquesta convocatòria era Valors per superar la crisi. El treball consistia en la redacció voluntària d'un conte que portés a la reflexió sobre quins valors aprendrem d’aquesta situació, què podem fer per tenir un món més just, quines coses caldria canviar, què en poden aprendre, com hi poden col·laborar, quines propostes podrien fer... Valorar la crisi no només negativament sinó també com una oportunitat per canviar les coses.
Els contes premiats seran publicats per Editorial Mediterrània il·lustrats per la Pilarín. Als crèdits, hi apareixeran els noms i cognoms dels autors dels textos publicats, així com la seva edat, l’escola, la població i el/la mestre/a o coordinador/a. També es farà esment de les altres escoles que hagin participat en el Novè premi Pilarín Bayés.
Els premiats obtindran 10 exemplars del seu conte editat; les classes premiades del cicle inicial obtindran un lot de llibres infantils publicats per l’Editorial. Les escoles a les quals pertanyin els guanyadors també rebran un lot de llibres de l’editorial. Totes les escoles que participin en el concurs rebran un exemplar del llibre dels contes guardonats.
Es convocarà totes les escoles participants a una gran festa que tindrà lloc a finals del mes de maig per fer el lliurament dels premis als autors dels contes guardonats.
Josep i Maria, moltes felicitats!!!